Stor interesse for Forbrugervalget i SK Forsyning

Stor interesse for Forbrugervalget i SK Forsyning

I slutningen af maj tiltræder en ny bestyrelse i SK Forsyning A/S. Der skal inden da vælges to forbrugervalgte bestyrelsesmedlemmer og fire suppleanter.

”Vi oplever en overvældende interesse for forbrugervalget”, siger Jan Østerskov fra SK Forsyning og fortsætter: ”Vi er blevet kontaktet af en lang række interesserede kandidater, som fortæller, at de har tænkt sig at stille op. Nogle af dem har haft et par spørgsmål, som de gerne ville have svar på, inden de anmeldte deres kandidatur. Det er meget tilfredsstillende, at det ser ud til at blive et valg med mange kandidater. Det er jo hele ideen med forbrugervalgbestemmelserne. Hos nogle af vores forsyningskolleger har interessen for at stille op som kandidat være noget mere beskeden”.

For at komme i betragtning som forbrugervalgt bestyrelsesmedlem, skal man anmelde sit kandidatur senest den 12. februar. Hvis man herefter bliver valgt som forbrugervalgt bestyrelsesmedlem, kommer man til at tage medansvar for og del i arbejdet med at føre os alle ind i en bæredygtig fremtid.

Som kandidat skal man derfor være indstillet på, at tage aktivt del i arbejdet med at tegne fremtiden for SK Forsyning.  Det er bestyrelsen, der har ansvaret og tegner de store linjer i det lokale forsyningsselskab - her får de forbrugervalgte bestyrelsesmedlemmer indflydelse og her gør de gavn.

”Som kunde er du forbundet med os i dagligdagen: Når du åbner for vandhanen, trækker ud i toilettet, tænder for radiatoren og har lys i lamperne”, siger Jan Østerskov og slutter: ”Derfor får du også mulighed for at få indflydelse i vores virksomhed. Men det kræver naturligvis, at du anmelder dit kandidatur”.

FAKTA:
Det er anden gang, forbrugerne kan vælge bestyrelsesmedlemmer til SK Forsynings bestyrelser. Der skal vælges to bestyrelsesmedlemmer og fire suppleanter. Frem til og med den 12. februar kan man anmelde sit kandidatur.

Læs mere om, hvordan man anmelder sit kandidatur her

02. februar 2018