Åbn menuen og se sidestruktur
Søg på skforsyning.dk
Sernd e-mail til SK Forsyning
Indtast søgeord
Vælg søgemetode
skforsyning-logo
Du er her >

Her kan du se de oftest stillede spørgsmål

Listen er opdelt efter forsyningsområder. Hvis du ikke finder det, du søger, kan du eventuelt skrive dit spørgsmål til os.

Viser 18 emner:
Spørgsmål:
Hvornår kommer mine acontoregninger?
Svar:

1. acontoperiode: 01.11. - 31.01. - med betalingsfrist primo november

2. acontoperiode: 01.02 - 30.04. - med betalingsfrist primo februar.
    OBS: Denne sendes sammen med årsafregningen for perioden 01.11 - 31.10.


3. acontoperiode: 01.05. - 31.07. - med betalingsfrist primo maj


4. acontoperiode: 01.08. - 31.10. - med betalingsfrist primo august


Oprettet dato:
30. december 2016
Spørgsmål:
Hvor finder jeg leverings- og betalingsbetingelser?
Svar:
Du finder det  på siden Priser og dokumenter
Oprettet dato:
13. februar 2017
Spørgsmål:
Jeg kan ikke finde jeres vandregulativ. Hvor ligger det?
Svar:
Du finder det på siden Priser og dokumenter
Oprettet dato:
13. februar 2017
Spørgsmål:
Hvad er fordelene ved fjernaflæsning for mig?
Svar:

Du får flere fordele ved, at dine nye målere bliver fjernaflæst:

  • Når du har fået installeret dine nye målere, skal du ikke længere selv aflæse dem en gang årligt eller ved flytning. Målernes tællercifre bliver nemlig automatisk sendt til SK Forsyning
  • Du kan opsætte alarmer, så du bliver adviseret, hvis dit forbrug forandrer sig nævneværdigt eller er unormalt (højt), og du kan løbende modtage rapporter over dit forbrug
  • Dit forbrug vil blive målt på timebasis i stedet for på årsbasis. Det gør det lettere for dig at styre dit forbrug hen over døgnet og året
  • Du kan følge dit forbrug via online-portalen eller hente SK Forsynings app, der hvor du plejer at hente dine apps

MitForbrug-Fjernvarme

Oprettet dato:
16. august 2017
Spørgsmål:
Hvorfor skal der opsættes fjernaflæste målere?
Svar:

Folketinget har besluttet, at alle el-kunder i Danmark skal have fjernaflæste el-målere inden udgangen af 2020.

Efterfølgende har Energistyrelsen udstedt en bekendtgørelse, der pålægger alle el-netselskaber at opsætte fjernaflæste el-målere med timeregistrering hos alle el-kunder. Det er et led i den grønne omstilling.


I SK Forsyning har vi valgt at skifte alle målere – og derfor skal din vand- og varmemåler også skiftes, hvis det er os, der leverer disse ydelser til dig.

Oprettet dato:
16. august 2017
Spørgsmål:
Skal jeg betale for de nye målere?
Svar:
Nej, de nye målere tilhører  SK Forsyning, og omkostninger til målere dækkes via abonnementet. 
Oprettet dato:
16. august 2017
Spørgsmål:
Hvad skal jeg selv sørge for, inden montøren kommer?
Svar:

Du skal selv sørge for, at følgende er i orden, inden montøren kommer:

  • Du skal sikre, at der er plads til montøren foran og omkring målerne
  • Du skal sikre: Se her, hvad du selv skal sørge for 
  • Du skal sikre, at der er en voksen person tilstede, når montøren kommer. Hvis ikke det er tilfældet kan montøren ikke skifte målerne
Oprettet dato:
16. august 2017
Spørgsmål:
Bliver strømmen afbrudt under installationen?
Svar:
Det er ikke altid, at strømmen bliver afbrudt, men det kan forekomme. Hvis dette er nødvendigt, vil det vare et kort øjeblik.
Oprettet dato:
16. august 2017
Spørgsmål:
Bliver der lukket for varmen under installationen?
Svar:
Ja, montøren lukker kortvarigt for varmen, mens måleren bliver skiftet.
Oprettet dato:
16. august 2017
Spørgsmål:
Bliver der lukket for vandet under installationen?
Svar:
Ja, der bliver lukket for vandet et kort øjeblik, mens måleren bliver installeret.
Oprettet dato:
16. august 2017
Spørgsmål:
Hvor lang tid tager det at udskifte mine målere?
Svar:

Det tager ca. 15-30 minutter pr. måler,.


Se her, hvad du skal sørge for, inden montøren kommer: Dit ansvar

Oprettet dato:
16. august 2017
Spørgsmål:
Skal jeg være hjemme, når montøren kommer?
Svar:

Hvis din måler sidder udendørs og i øvrigt er tilgængelig, så behøver du ikke at være hjemme, når måleren skal skiftes.


Der er heller ikke behov for at, du er hjemme, hvis du bor i en ulåst opgang og dine målere dermed er frit tilgængelige.


Det er vigtigt, at du kontakter Eltel, når du modtager brevet fra dem, og oplyser om måleren sidder frit tilgængelig.

Oprettet dato:
28. august 2017
Spørgsmål:
Hvor meget plads skal der være til montøren, når han skifter mine målere?
Svar:

Du skal sørge for, at der er ryddet omkring de målere, du skal have skiftet. Det betyder, at der ikke må stå noget i vejen for, at han kan udføre arbejdet - hverken forfra eller fra siderne.

Oprettet dato:
28. august 2017
Spørgsmål:
Hvem kan jeg ringe til, hvis jeg har spørgsmål?
Svar:

Hvis du har spørgsmål er du velkommen til at kontakte SK Forsyning på telefon: 5836 2500

Oprettet dato:
24. oktober 2017

Spørgsmål til SK forsyning

Får du ikke besvaret dit spørgsmål her på siden, er du velkommen til at indsende et spørgsmål til os. Alle felter skal udfyldes. 

 

OBS!! Hvis vi vurderer, at dit spørgsmål er relevant for andre, kan det være, at vi lægger dit spørgsmål og vores svar her på siden.

Det bliver naturligvis ikke oplyst, hvem der har stillet spørgsmålet.

Jeg accepterer, at mit spørgsmål kan blive brugt offentligt på skforsyning.dk uden at oplyse mine personlige informationer.
Skriv det du kan se på billedet - du kan evt. hente et nyt billede ved at trykke på pilen til venstre

    Job hos SK Forsyning:

    Vi har i øjeblikket ingen ledige stillinger
    SK Forsyning
    Telefonerne er åbne
    Man-tors
    08-18.00
    Fredag
    08-13.00
    Til toppen